Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Σκέψεις σε κενό χρόνο διαβάζοντας Καζαντζάκη. . .

του Τάσου Ρήτου

Επανέρχεται το θέμα για «μόνιμους» Ολυμπιακούς στην Ελλάδα!...

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ολυμπιακοί Αγώνες – Ρίο, 2016

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ευνοημένοι της μοίρας

του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου

ΔΩΡΕΑΝ ηλεκτρονικό βιβλίο του Γιώργου Πιπερόπουλου στο διαδίκτυο…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

26 Ιουνίου – Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Προτιμήσεις Πούτιν & Ρέντζι για Πρόεδρο των ΗΠΑ

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Αξιοπρέπεια και…φιλότιμο στην Ελλάδα των Μνημονίων!

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ιταλία: οι Δημοτικές εκλογές «ταραχή» για τον κ Renzi;

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Παρέμβαση του Καθηγητή Γιώργου Πιπερόπουλου

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ώ, Θεέ μου! Εάν είναι δυνατόν!...

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Και τώρα...."αυταπατώνται" άρα θα συνεχίσουν να...υπάρχουν!...

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Έλα σε μένα... Κυκλοφόρησε το μυθιστόρημα του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου και του Παναγιώτη Κουντουρά.

του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου

Τότε μας "νανούρισαν" ως εμίρηδες!...

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Κόκκινο, κόκκινο πιάσε…κόκκινο!..

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Σοφία Βόικου - Ψίθυροι του Βαρδάρη

του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου

Ενότητα, Αλληλεγγύη, Αρμονία!..

του Γιώργου Πιπερόπουλου

25η Μαρτίου 1821 : Ανδρεία, Αυτοθυσία, Διχασμός & Διχόνοια

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Κύριε Καμμένε, ΥΕΘΑ, ΤΟΛΜΗΣΤΕ!..

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ελληνοτουρκικά & Προσφυγικό: Αινιγματικά Μηνύματα & Πράξεις…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

«Χαστούκια» και διαψεύσεις μέσω…twitter;

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Η «Συμφωνία» ξεκίνησε αλλά… ΔΕΝ ολοκληρώθηκε!..

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Πολιτική ποδοσφαίρου & ποδόσφαιρο πολιτικής…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Έτσι είμαστε εμείς οι Έλληνες;

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Φυσικοθεραπευτική προσέγγιση σε βρέφη-παιδιά και νευρολογική αποκατάσταση

του ΙΕΚ Ξυνή

Προστατεύστε την Ελλάδα από την Ανεξέλεγκτη εισροή Μεταναστών

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Έγραψα «Καληνύχτα Ελλάδα» ΠΡΙΝ τα «Μνημόνια» & το «Μεταναστευτικό!...»

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Θεωρίες Επικοινωνίας Δημόσιες Σχέσεις και Ηγεσία

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ακόμη βαθύτερα στο… «Καληνύχτα Ελλάδα»…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Συνέντευξη από το συγγραφέα Δημόκριτο Τσουκάπα

09/06/2012

Άρθρο του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου

 
  1. Πρώτα θέλω να γνωρίσω καλύτερα τον άνθρωπο Δημόκριτο Τσουκάπα και μετά να μιλήσουμε για τον συγγραφέα!

Γεννήθηκα στα Σέρρας αρχές της δεκαετίας του 50. Πριν καν τελειώσω το δημοτικό, μια μετάθεση του πατέρα μου, με... ξερίζωσε από την γειτονιά μου, τους φίλους μου, τα ποτάμια μου, τον σκύλο μου και μ' έκλεισε σ' ένα διαμέρισμα της λεωφόρου Βασ. Όλγας. Δυο χρόνια "άγριας" παιδικής κατάθλιψης μ' έριξαν σε μια πιο άγρια εφηβία, όσο να ενσωματωθώ στο νέο περιβάλλον, στη νέα πόλη μου, στην πόλη που ανδρώθηκα, που ερωτεύτηκα, που έκανα οικογένεια και παιδιά, στην πόλη που λάτρεψα και θα λατρεύω για πάντα. Όμως η πρώτη αγάπη, κι η παντοτινή θα 'ναι η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ στα Σέρρας. Σπούδασα "Οικονομικά' στο Πανεπιστήμιο Μακεδονία έχω τρεις υπέροχες κόρες και ζω μόνιμα στην Περαία 20 χιλιόμετρα έξω από την Θεσσαλονίκη, όσο το βλέμμα μου να μπορεί ανά πάσα στιγμή, να αγκαλιάζει ολόκληρη τη νύφη του Θερμαϊκού.

 

  1. Πότε ξεκινήσατε να γράφετε και με ποια αφορμή;

Ξεκίνησα να γράφω πριν περίπου δέκα χρόνια. Αφορμή μου έδωσαν οι κόρες μου όταν και πήγαμε να δούμε μια παράσταση της Αντιγόνης. Η ερώτηση "ποια ήταν η Αντιγόνη μπαμπά", μ' έβγαλε έξω απ' τα ρούχα μου! "Μα δεν γνωρίζετε την Αντιγόνη; Πόσος καιρός πέρασε που κάνατε "Αντιγόνη" στο σχολειό; Για να 'ρθει... πληρωμένη η απάντηση: "Έτσι που διδασκόμαστε τις Αντιγόνες στο σχολειό, πώς να θυμόμαστε κάτι απ' αυτές!!!" Αυτό ήταν! Τρελαμένος ανέκαθεν με την Ελληνική μυθολογία, με τις τραγωδίες, με τον Αριστοφάνη και με το θέατρο, το  ´βαλα σκοπό. Όχι να μπω στα σχολειά, αλλά να εκφράσω με τον δικό μου τρόπο ποια ήταν η Αντιγόνη, η Εκάβη, ο Αγαμέμνων, η Ηλέκτρα...ο Ορέστης.. Με έναν τρόπο, που και να μαθαίνει κανείς τους ήρωες των τραγωδιών, και να διασκεδάζει ταυτόχρονα. Κι έτσι έκατσα κι έγραψα το πρώτο μου βιβλίο. "Οιδιπόδεια Συμ...πλέγματα" (Εκδόσεις Μαλλιάρη), που περιλαμβάνει ενοποιημένες επτά αρχαίες τραγωδίες. Από τον Οιδίποδα μέχρι τους "Επτά επί Θήβας" σ' ένα ενιαίο μυθιστόρημα. Όχι όμως με τον τρόπο που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, παρά χρησιμοποιώντας σαν Δούρειο Ίππο την σάτιρα, να βάζω τον αναγνώστη στην καρδιά της τραγωδίας με γέλιο κι ύστερα, "πού σε πονά, πού σε βαραίνει" με ένα πιο δραματικό τρόπο να του αποκαλύπτω το νόημα του αρχαίου ποιητή. Έτσι λοιπόν σ' όλη τη διάρκεια του βιβλίου, η σάτιρα εναλλάσσεται με το δράμα με τέτοιο τρόπο που η αρχαία Ελληνική δραματουργία να γίνεται αντιληπτή τελείως κατανοητά κι ευχάριστα. Η μέθοδος πέτυχε, το αποτέλεσμα ήταν άκρως ενθαρρυντικό κι αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να κυκλοφορήσει πριν λίγο καιρό το δεύτερο βιβλίο μου με τίτλο: "Της Τροίας το... Κάγκελο"(Εκδόσεις Δίαυλος) που περιλαμβάνει άλλες δέκα τρεις Τραγωδίες με επίκεντρο τον Τρωικό Πόλεμο. Ακολουθεί βέβαια και το τελευταίο μέρος της τριλογίας που γράφεται τώρα κι έχει επίκεντρο την Αργοναυτική Εκστρατεία.

 

  1. Κάνοντας μια πρόχειρη αποτίμηση του έργου σας, αν σας έλεγα να διαλέξετε αυτό το βιβλίο που σας αντιπροσωπεύει περισσότερο την παρούσα στιγμή ποιο θα μου λέγατε; Μπορείτε να μου πείτε γιατί διαλέξατε το συγκεκριμένο και όχι κάποιο άλλο; 

Πέρα από τα δύο βιβλία που προανέφερα, έχω γράψει αρκετά θεατρικά, ένα βιβλίο για μικρά παιδιά κι ένα τελείως ιδιαίτερο βιβλίο που στην ουσία, δεν είναι βιβλίο παρά ένα τετράδιο εκθέσεων ενός μικρού παιδιού. Ενός συμμαθητή μου που έφυγε από τη ζωή μικρός κι ένα τετραδιάκι του με εκθεσούλες βρέθηκε (δεν ξέρω πώς) μέσα σε παλιά δικά μου σχολικά ενθυμήματα. Νιώθοντας την υποχρέωση να φέρω στο φως ό,τι απέμεινε αναγνώσιμο από κείνο το τετραδιάκι, έφερα άθελά μου στο φως παιδικές μου μνήμες που σκιαγραφούν μια ολόκληρη εποχή. Την μετεμφυλιακή Ελλάδα του 50 που σπαρασσόταν από ανέχεια και δυστυχία. Ειδομένο όμως πάντα μέσα από την αθώα και ταυτόχρονα, σπαρταριστή ματιά εκείνου του αξέχαστου φίλου. Ο τίτλος του είναι: "Σαράντα εκθέσεις κι ένα Γράμμα" και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ζήτη. Αυτό λοιπόν το μικρό μου βιβλίο μ' αντιπροσωπεύει περισσότερο την παρούσα στιγμή καθώς η αποδοχή του κόσμου είναι τόσο έντονη και συναισθηματικά φορτισμένη που λειτουργεί καταλυτικά σ' όλο συγγραφικό μου έργο.

 

  1. Θεσσαλονίκη και Σέρρες… Ποια τα συναισθήματα που σας δημιουργούν αυτές οι πόλεις;

Παλιά για να πας από τα Σέρρας στην Θεσσαλονίκη ήθελες τρεις με τέσσερις ώρες. Ξέρεις, πάνω από το Λαχανά με τα...γκαζοζέν πράσινα λεωφορεία της γραμμής με υποχρεωτική ενδιάμεση στάση, όσο να φας καμιά σούπα μπας και στανιάρεις απ' το ξερατό του ταξιδιού. Τώρα, τσουπ, σε τρία τέταρτα είσαι στα πάτρια εδάφη. Ε, λοιπόν, κάθε φορά που κάνω αυτό το ταξίδι, είναι πάντα, ένα ταξίδι ΜΝΗΜΗΣ. Ένα ταξίδι μνήμης ανάμεσα σε δυο λατρεμένες πόλεις.

 

  1. Γιατί επιλέξατε να εκδώσετε τα βιβλία σας σε έναν εκδοτικό οίκο της Θεσσαλονίκης και όχι σε έναν της Αθήνας;  Πιστεύετε πως η προώθηση ενός βιβλίου μπορεί να είναι αποτελεσματικότερη αν εκδοθεί στην πρωτεύουσα;

Έχω εκδώσει βιβλία σε εκδοτικούς οίκους και στη Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα. Δεν βρίσκω για την ώρα, διαφορά ως προς την ευκαιρία προώθησης κάποιου βιβλίου. Νομίζω πως αν το βιβλίο είναι καλό θα το βρουν όπου και να το εκδώσεις. Βέβαια, άλλο το... μάρκετινκ προώθησης από μεγάλα ονόματα οπότε, αν μπεις σε κείνα τα κυκλώματα, αξίζει δεν αξίζει το έργο σου... θα 'ναι "πρώτη μούρη στο καβούρι" σε κάθε πάγκο και προθήκη. Εκεί όμως πάμε στην ποιότητα του αναγνωστικού κοινού κι όχι με στην ποιότητα του έργου.

 

  1. Ποιο είναι αυτό που σας κάνει να αγανακτείτε την συγκεκριμένη χρονική περίοδο και ποιο αυτό που σας δίνει δύναμη και αισιοδοξία;

Εκείνο που με αγανακτεί σήμερα είναι που ένα μεγάλο μέρος του αναγνωστικού κοινού δεν αντιλαμβάνεται πώς είναι δυνατόν ένας συγγραφέας να εκδίδει τρία με τέσσερα χοντρά βιβλία σ' ένα χρόνο! Τι μπορεί να συμβαίνει! Πέντε χρόνια με πήρε να ... χύσω τα μυαλά μου, να διαβάσω, να σκεφτώ να ξαγρυπνήσω, για να εκδώσω δυο βιβλία. Και θα με πάρει άλλο τόσο κι ίσως περισσότερο, για άλλα δύο. Εκείνο που με γεμίζει δύναμη κι αισιοδοξία είναι η ανταπόκριση του κόσμου. Που σαν διαβάσει το βιβλίο μου θα νιώσει πως δεν του πουλάω παπαριές, γραμμένες στο γόνατο. Δεν γράφω για να βγάλω λεφτά. Γράφω γιατί το γουστάρω, γιατί θέλω να βγάλω από μέσα μου μύρια όσα που ν' αξίζει τον κόπο να τα μοιραστώ μ' έναν συνάνθρωπό μου. Και να γουστάρει κι εκείνος...

 

  1. Γέλιο, χιούμορ, σάτιρα, σαρκασμός, πλάκα, αυτοσαρκασμός…

Όλα μαζί και το καθένα ξεχωριστά συνθέτουν τη δική μου ψυχολογία, τον δικό μου κόσμο. Δεν μπορώ τον αγέλαστο άνθρωπο. Δεν μπορώ τον δυσκοίλιο, τον πολλά βαρύ, τον ανέραστο. Άνθρωπος που δεν έχει χιούμορ, είναι άνθρωπος ανέραστος, άκαμπτος, μονολιθικός, εσωστρεφής. Μπορεί να κάνω λάθος. Μα έτσι νιώθω. Πάντα ήμουν ο "καραγκιόζης" της τάξης. Μπορεί να 'τρωγα καμιά σφαλιάρα παραπάνω, μπορεί να μην ήμουν ο πιο καλός ο μαθητής. Μα εμένα ζητούσαν πιο πολύ στις εκδρομές, εμένα αγαπούσαν περισσότερο οι δάσκαλοι...

 

  1. Πιστεύετε πως ένα βιβλίο μπορεί να πουλήσει πολύ περισσότερο εξαιτίας ενός εντυπωσιακού εξωφύλλου ή ενός λίαν αβανταδόρικου τίτλου;

Το πιστεύω απόλυτα! Πολλές φορές "την πάτησα" από ένα ωραίο εξώφυλλο ή, ακόμα περισσότερο, από έναν αβανταδόρικο τίτλο. Θα μπορούσα, αν γινόταν, να ανέφερα δεκάδες τίτλους. Θα τολμήσω να αναφέρω έναν, έτσι για παράδειγμα, μιας και πρόκειται για ξένον συγγραφέα που δεν έχει ανάγκη τη δική μου κριτική. "Ουράνια Προφητεία"!(!!!) ο τίτλος. Πουλάει και θα πουλάει για χρόνια. Δε διαβάζεται πάνω από 50 σελίδες... όσο και να το θέλει κανείς.

 

  1. Οι άνδρες συγγραφείς έχουμε διαφορετικό κοινό από τις γυναίκες συγγραφείς ή μήπως άνδρες και γυναίκες μοιραζόμαστε το ίδιο κοινό;

Τελείως διαφορετικό κοινό! Οι άντρες συγγραφείς απευθύνονται συνήθως σε άντρες, που αν και λιγότεροι, είναι πιο απαιτητικοί και πιο ψαγμένοι. Οι περισσότερες γυναίκες συγγραφείς, απευθύνονται σε γυναίκες που αρκούνται στο να φαντασιώνονται μέσα από ένα... σύγχρονο "Άρλεκιν" ξαπλωμένες σε κάποια παραλία. Γι' αυτό και οι προθήκες των βιβλιοπωλείων είναι γεμάτες από τέτοιου είδους... πετυχημένες αναγνωστικές συνταγές. Κακιούλες θα μου πεις, αλλά έτσι αντιλαμβάνομαι εγώ το αναγνωστικό κοινό στην Ελλάδα.

 

  1. Την ιστορία την γράφουν οι παρέες;

Έχω την ίδια παρέα από τα μαθητικά μου χρόνια! Κάθε Παρασκευή βγαίνουμε μόνοι μας κα θα βγαίνουμε μέχρι να πεθάνουμε. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ψυχοθεραπεία από την παιδική παρέα. Χώρια που ο άντρας παραμένει για πάντα παιδί. Αλίμονο σε κάποια γυναίκα που θα άκουγε τα ιδιαίτερα μιας Παρασκευιάτικης εξόδου! "Μεγάλο σχολείο η ανδρική παρέα".

 

  1. Σας ενδιαφέρει η άποψη που έχουν οι άλλοι συγγραφείς για το έργο σας; Πως αντιδράτε σε μια καλοπροαίρετη κακή κριτική και σε μια κακοπροαίρετη κακή κριτική; 

Αυτό που μ' ενδιαφέρει πρώτιστα είναι η άποψη αυτών που θα με διαβάσουν. Σίγουρα τον καθέναν τον ενδιαφέρει και η άποψη κάποιου άλλου που 'χει το ίδιο ψώνιο με σένα. Όμως επειδή το είδος γραφής που ο καθένας προτιμάει είναι τελείως προσωπική υπόθεση, δεν μπορείς να έχεις την απαίτηση αυτά που, κατά καιρούς, ξεφουρνίζεις ν' αρέσουν, ντε και καλά, σ' όλους. Οπότε, και τα καλά και τα κακά, δεκτά. Κι ας είναι και κακοπροαίρετα.

 

  1. Πείτε δυο λόγια προς τους Θεσσαλονικείς αναγνώστες σας!

Στους Θεσσαλονικείς πρωτοπαρουσίασα πριν πέντε χρόνια το πρώτο μου βιβλίο. Αυτοί το αγκάλιασαν, αυτοί αγκάλιασαν κι εμένα με κείνο το αλησμόνητο... "Γράφε... γράφε, τα λες καλά". Οπότε τι να πω; Εξάλλου, μιλάμε και την ίδια γλώσσα. "Τι με λες, και τι σε λέω" και τέτοια... Λατρεμένο κοινό.

 

  1. Αφού σας ευχαριστήσω, θα ήθελα να κλείσετε τη κουβέντα μας απευθυνόμενος προς τους συμπατριώτες σας τους Σερραίους μια και η συνέντευξή σας θα δημοσιευθεί και στο www.aposerres.gr .  

Να απευθυνθώ σε ποιούς; Στο αίμα μου, στο κύτταρό μου, στους φίλους, στους συγγενείς; Τα ράμματα που με ενώνουν μ' αυτούς τους ανθρώπους έχουν γίνει κρέας. Γίνεται να κόψεις το κρέας σου και ν' αποχωριστείς κάτι που είναι σώμα σου; Και να σου πω και κάτι που συζητούσα με τον φίλο Διογένη Δασκάλου, που μου έκανε την τιμή να παρουσιάσει πριν λίγο καιρό τα βιβλία μου στον "Ορφέα"; Εμείς οι Σερραίοι έχουμε ένα τελείως ιδιαίτερο χιούμορ, που όσο και να το ψάξεις δεν θα το 'βρεις σ' ολόκληρη την Ελλάδα. Έτσι, βε, γιατί γουστάρουμε...

 

Σας ευχαριστώ!

 

 


Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος

Πληροφορίες άρθρου:

7000 προβολές

Αρέσει σε 22 άτομα

Σχετικά άρθρα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

Σχετικά άρθρα

27/07/2016 | Ευνοημένοι της μοίρας

27/04/2016 | Έλα σε μένα... Κυκλοφόρησε το μυθιστόρημα του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου και του Παναγιώτη Κουντουρά.

07/04/2016 | Σοφία Βόικου - Ψίθυροι του Βαρδάρη

06/02/2016 | ΤΟ ΣΗΜΑΔΙ ΤΟΥ ΚΑΪΝ

25/01/2016 | Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ

30/11/2015 | Τρίτη 1 Δεκέμβρη η Νικόλ - Άννα Μανιάτη στο Public της οδού Τσιμισκή.

31/10/2015 | "Το Στίγμα" της Ρούλας Σαμαϊλίδου στη Θεσσαλονίκη

30/10/2015 | Παρουσίαση του βιβλίου "Οι δυο ώρες ύπνου και το memento mori ενός συγγραφέα."

31/05/2015 | O συγγραφέας Γιάννης Φιλιππίδης στη Θεσσαλονίκη

31/05/2015 | Φαίδων Θεοφίλου

27/07/2016 | Ευνοημένοι της μοίρας

27/04/2016 | Έλα σε μένα... Κυκλοφόρησε το μυθιστόρημα του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου και του Παναγιώτη Κουντουρά.

07/04/2016 | Σοφία Βόικου - Ψίθυροι του Βαρδάρη

06/02/2016 | ΤΟ ΣΗΜΑΔΙ ΤΟΥ ΚΑΪΝ

25/01/2016 | Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ

12/01/2016 | Η κυρά Πωλίνα, το δημιουργικό φαγητό, η παραπληροφόρηση... και η Θεσσαλονίκη.

30/11/2015 | Τρίτη 1 Δεκέμβρη η Νικόλ - Άννα Μανιάτη στο Public της οδού Τσιμισκή.

31/10/2015 | "Το Στίγμα" της Ρούλας Σαμαϊλίδου στη Θεσσαλονίκη

30/10/2015 | Παρουσίαση του βιβλίου "Οι δυο ώρες ύπνου και το memento mori ενός συγγραφέα."

31/05/2015 | O συγγραφέας Γιάννης Φιλιππίδης στη Θεσσαλονίκη

Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε
Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

32 πρόσωπα
1245 δημοσιευμένα άρθρα
69 ατάκες
5 videos
0 αρχεία ήχου
199889 προβολές από 1/11 έως 24/11
265257 προβολές τον προηγ. μήνα
302397 προβολές τον Σεπτέμβριο