Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Σκέψεις σε κενό χρόνο διαβάζοντας Καζαντζάκη. . .

του Τάσου Ρήτου

Επανέρχεται το θέμα για «μόνιμους» Ολυμπιακούς στην Ελλάδα!...

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ολυμπιακοί Αγώνες – Ρίο, 2016

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ευνοημένοι της μοίρας

του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου

ΔΩΡΕΑΝ ηλεκτρονικό βιβλίο του Γιώργου Πιπερόπουλου στο διαδίκτυο…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

26 Ιουνίου – Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Προτιμήσεις Πούτιν & Ρέντζι για Πρόεδρο των ΗΠΑ

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Αξιοπρέπεια και…φιλότιμο στην Ελλάδα των Μνημονίων!

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ιταλία: οι Δημοτικές εκλογές «ταραχή» για τον κ Renzi;

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Παρέμβαση του Καθηγητή Γιώργου Πιπερόπουλου

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ώ, Θεέ μου! Εάν είναι δυνατόν!...

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Και τώρα...."αυταπατώνται" άρα θα συνεχίσουν να...υπάρχουν!...

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Έλα σε μένα... Κυκλοφόρησε το μυθιστόρημα του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου και του Παναγιώτη Κουντουρά.

του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου

Τότε μας "νανούρισαν" ως εμίρηδες!...

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Κόκκινο, κόκκινο πιάσε…κόκκινο!..

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Σοφία Βόικου - Ψίθυροι του Βαρδάρη

του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου

Ενότητα, Αλληλεγγύη, Αρμονία!..

του Γιώργου Πιπερόπουλου

25η Μαρτίου 1821 : Ανδρεία, Αυτοθυσία, Διχασμός & Διχόνοια

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Κύριε Καμμένε, ΥΕΘΑ, ΤΟΛΜΗΣΤΕ!..

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ελληνοτουρκικά & Προσφυγικό: Αινιγματικά Μηνύματα & Πράξεις…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

«Χαστούκια» και διαψεύσεις μέσω…twitter;

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Η «Συμφωνία» ξεκίνησε αλλά… ΔΕΝ ολοκληρώθηκε!..

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Πολιτική ποδοσφαίρου & ποδόσφαιρο πολιτικής…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Έτσι είμαστε εμείς οι Έλληνες;

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Φυσικοθεραπευτική προσέγγιση σε βρέφη-παιδιά και νευρολογική αποκατάσταση

του ΙΕΚ Ξυνή

Προστατεύστε την Ελλάδα από την Ανεξέλεγκτη εισροή Μεταναστών

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Έγραψα «Καληνύχτα Ελλάδα» ΠΡΙΝ τα «Μνημόνια» & το «Μεταναστευτικό!...»

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Θεωρίες Επικοινωνίας Δημόσιες Σχέσεις και Ηγεσία

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ακόμη βαθύτερα στο… «Καληνύχτα Ελλάδα»…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Συνέντευξη από το συγγραφέα Διονύση Μαρίνο

28/05/2012

Άρθρο του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου

 
  1. Ερωτήσεις προς έναν δημοσιογράφο λοιπόν! Θα αρχίσω κάπως ανορθόδοξα την κουβέντα μας. Αλήτες, ρουφιάνοι, δημοσιογράφοι; Και πολιτικοί, συγγραφείς…      

Οι γενικεύσεις είναι το άλας των κατ’ επίφασιν δημοκρατών και κατ’ ουσίαν εισαγγελέων εκ του προχείρου. Ούτε όλοι οι δημοσιογράφοι, πολιτικοί, συγγραφείς και λοιποί… συγγενείς, είναι ρουφιάνοι, ούτε και αυτοί που φωνάζουν το σύνθημα είναι (όλοι) αναμάρτητοι.

  1. Μιλήστε μας για τον λόγο της παρουσίας σας στη Θεσσαλονίκη μας.

Έρχομαι με αφορμή το δεύτερο βιβλίο μου, Τελευταία Πόλη (εκδ. Γαβριηλίδης). Η παρουσίασή του θα γίνει την Τρίτη 29 Μαΐου (7 μ.μ) στο βιβλιοπωλείο Πρωτοπορία (Λ. Νίκης 3).

  1. Γιατί γράφετε; Ποια τα «κέρδη» που είχατε μέχρι σήμερα από τη συγγραφή βιβλίων και ποιες οι ενδεχόμενες υποχωρήσεις που κάνατε για να «αποκομίσετε» αυτά τα κέρδη;

Γράφω γιατί δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να βγάλω το κάρο μου από τη λάσπη. Δεν έχω άλλο πρόσφορο μέσο. Κάτι τέλος πάντων που να σπάει την κρούστα του «κάθε μέρα». Το κέρδος είναι αυτό το ένα βήμα παραπέρα που κάνεις, με τη λέξη. Δίχως αυτήν, κάτι χάνεται. Η μαγεία της υποβολής σε έναν παράλληλο κόσμο. Το να υποχωρήσεις, λοιπόν, είναι σαν να καταθέτεις τα όπλα σου. Να προσφέρεις λουλούδια στο… μαύρο. Να χάνεις το ενοποιητικό στοιχείο του εσωτερικού σου κόσμου. Ό,τι τρέφει τη ψυχή οφείλει να μένει μάχιμο, ακόμα και αν δεν έχει καμία ελπίδα επιβίωσης.

  1. Μπορείτε να μου περιγράψετε ποια μορφή έχει η ευαισθησία και ποια οι ευαισθητισμοί;  Θα το εκτιμούσα ιδιαίτερα αν χρησιμοποιούσατε κάποια παραδείγματα από τον χώρο της λογοτεχνίας.

Η ευαισθησία είναι οι λέξεις του Κόρσο, είναι τα θρύψαλα του Κάφκα, ο σκληρός υμένας του Σελίν. Είναι ότι δεν προδιαγράφει θάνατο, αλλά αναγέννηση. Δώστε μου τον Μπέρρυμαν, αφήστε μου τον Φώκνερ και πορευτείτε μέσα στον κακό χαμό εν ειρήνη.

  1. Είστε ανταγωνιστικός με τους άλλους ανθρώπους; 

Ποιος ο λόγος; Ποιο το νόημα του κέρδους; Αυτή η κερδώα αντίληψη της συνεχούς κατίσχυσης μας οδηγεί στην καθημερινή ζούγκλα. Μα, αυτήν αντιστρατεύομαι. Ενάντια αυτής παλεύω με όσα όπλα μου μένουν.

  1. Ποιοτικό και εμπορικό στο χώρο της ελληνικής αλλά και της  παγκόσμιας λογοτεχνίας!

Το ένα όχι μόνο το δεν απ. Νομίζω πως οι διακρίσεις αυτού του τύπου είναι κυρίως ελληνική πατέντα. Ο ΝτεΛίλλο πουλάει και πουλάει καλά γράφοντας δύσκολα. Ο Κάρβερ, ο ΜακΚάρθυ, ο Γιόσα και κάμποσοι άλλοι είναι άκρως ποιοτικοί και εμπορικοί συνάμα αγορεύει άλλο, το προϋποθέτει.

  1. Υπάρχει παραλογοτεχνία; Αν υπάρχει, θα ήθελα να μάθω πως θα την αναγνωρίζει ο μέσος αναγνώστης.

Ναι, υπάρχει. Για κάποιον που κινείται στο χώρο του βιβλίου είναι ευδιάκριτη η διαφορά, για τον μυημένο αναγνώστη επίσης. Αυτός που την πατάει είναι ο πρόσκαιρος αναγνώστης που ζαλίζεται από μια μορφή  λογοτεχνίας που θέλει να του χαϊδέψει τα αυτιά, να τον κάνει να ονειρευτεί μαγικούς κόσμους, να τον σαγηνεύσει με ευκολίες.

  1. Ποια η σχέση σας με την κριτική και τους κριτικούς;

Δεν έχω παράπονο: οι μέχρι τώρα κριτικές που έχω λάβει για τα δύο βιβλία μου ήταν από καλές, έως πολύ καλές. Μα, και το αντίθετο να συνέβαινε, πάλι δεν θα υπήρχε πρόβλημα. Ο καθένας κοιτάει τη δουλειά του. Άλλος ο κόσμος της κριτικής και εντελώς άλλος της συγγραφής.

  1. Ποιος ο ρόλος του πνευματικού ανθρώπου στην κοινωνία του 2012;

Οφείλει να ενσκήπτει στο βάθος των πραγμάτων, στις υπόγειες διαδρομές της ζωής των ανθρώπων. Τούτο προϋποθέτει απόσταση από το χρόνο και το κοινό συναίσθημα. Εντέλει η συμβολή Ο λεγόμενος πνευματικός κόσμος δεν ανήκει στη χορεία των καθ’ έξιν εξεγερμένων. Ο ρόλος του δεν μπορεί να είναι επικαιρικός, με τη λογική του συνδικαλιστή, του κομματάρχη ή του δημοσιογράφου του είναι μη πραγματιστική, αλλά επί της ουσίας βαθιά στο φαντασιακό της κοινωνίας.

  1. Ένας άντρας συγγραφέας γράφει διαφορετικά από μία γυναίκα;

Ένας καλός συγγραφέας μπορεί να γράψει όπως θέλει και με όποιο «προσωπείο» επιθυμεί ανά περίσταση. Το φύλο δεν αποτελεί τροχοπέδη, απλώς υπάρχει.
 

  1. Τις ευχές και τα σχέδιά σας για το αύριο!

Να ζούμε να χαιρόμαστε, να είμαστε λίγο πάνω από το κενό. Α, να βρίσκουμε και εκδότες που να αγαπάνε αυτά που γράφουμε. Αμήν!

Ευχαριστώ πολύ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

Τάσος Αγγελίδης Γκέντζος

Πληροφορίες άρθρου:

3791 προβολές

Αρέσει σε 23 άτομα

Σχετικά άρθρα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

Σχετικά άρθρα

27/07/2016 | Ευνοημένοι της μοίρας

27/04/2016 | Έλα σε μένα... Κυκλοφόρησε το μυθιστόρημα του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου και του Παναγιώτη Κουντουρά.

07/04/2016 | Σοφία Βόικου - Ψίθυροι του Βαρδάρη

06/02/2016 | ΤΟ ΣΗΜΑΔΙ ΤΟΥ ΚΑΪΝ

25/01/2016 | Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ

30/11/2015 | Τρίτη 1 Δεκέμβρη η Νικόλ - Άννα Μανιάτη στο Public της οδού Τσιμισκή.

31/10/2015 | "Το Στίγμα" της Ρούλας Σαμαϊλίδου στη Θεσσαλονίκη

30/10/2015 | Παρουσίαση του βιβλίου "Οι δυο ώρες ύπνου και το memento mori ενός συγγραφέα."

31/05/2015 | O συγγραφέας Γιάννης Φιλιππίδης στη Θεσσαλονίκη

31/05/2015 | Φαίδων Θεοφίλου

27/07/2016 | Ευνοημένοι της μοίρας

27/04/2016 | Έλα σε μένα... Κυκλοφόρησε το μυθιστόρημα του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου και του Παναγιώτη Κουντουρά.

07/04/2016 | Σοφία Βόικου - Ψίθυροι του Βαρδάρη

06/02/2016 | ΤΟ ΣΗΜΑΔΙ ΤΟΥ ΚΑΪΝ

25/01/2016 | Η ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ

12/01/2016 | Η κυρά Πωλίνα, το δημιουργικό φαγητό, η παραπληροφόρηση... και η Θεσσαλονίκη.

30/11/2015 | Τρίτη 1 Δεκέμβρη η Νικόλ - Άννα Μανιάτη στο Public της οδού Τσιμισκή.

31/10/2015 | "Το Στίγμα" της Ρούλας Σαμαϊλίδου στη Θεσσαλονίκη

30/10/2015 | Παρουσίαση του βιβλίου "Οι δυο ώρες ύπνου και το memento mori ενός συγγραφέα."

31/05/2015 | O συγγραφέας Γιάννης Φιλιππίδης στη Θεσσαλονίκη

Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε
Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

32 πρόσωπα
1245 δημοσιευμένα άρθρα
69 ατάκες
5 videos
0 αρχεία ήχου
119844 προβολές από 1/1 έως 19/1
138923 προβολές τον προηγ. μήνα
248872 προβολές τον Νοέμβριο