Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Σκέψεις σε κενό χρόνο διαβάζοντας Καζαντζάκη. . .

του Τάσου Ρήτου

Επανέρχεται το θέμα για «μόνιμους» Ολυμπιακούς στην Ελλάδα!...

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ολυμπιακοί Αγώνες – Ρίο, 2016

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ευνοημένοι της μοίρας

του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου

ΔΩΡΕΑΝ ηλεκτρονικό βιβλίο του Γιώργου Πιπερόπουλου στο διαδίκτυο…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

26 Ιουνίου – Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Προτιμήσεις Πούτιν & Ρέντζι για Πρόεδρο των ΗΠΑ

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Αξιοπρέπεια και…φιλότιμο στην Ελλάδα των Μνημονίων!

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ιταλία: οι Δημοτικές εκλογές «ταραχή» για τον κ Renzi;

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Παρέμβαση του Καθηγητή Γιώργου Πιπερόπουλου

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ώ, Θεέ μου! Εάν είναι δυνατόν!...

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Και τώρα...."αυταπατώνται" άρα θα συνεχίσουν να...υπάρχουν!...

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Έλα σε μένα... Κυκλοφόρησε το μυθιστόρημα του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου και του Παναγιώτη Κουντουρά.

του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου

Τότε μας "νανούρισαν" ως εμίρηδες!...

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Κόκκινο, κόκκινο πιάσε…κόκκινο!..

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Σοφία Βόικου - Ψίθυροι του Βαρδάρη

του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου

Ενότητα, Αλληλεγγύη, Αρμονία!..

του Γιώργου Πιπερόπουλου

25η Μαρτίου 1821 : Ανδρεία, Αυτοθυσία, Διχασμός & Διχόνοια

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Κύριε Καμμένε, ΥΕΘΑ, ΤΟΛΜΗΣΤΕ!..

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ελληνοτουρκικά & Προσφυγικό: Αινιγματικά Μηνύματα & Πράξεις…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

«Χαστούκια» και διαψεύσεις μέσω…twitter;

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Η «Συμφωνία» ξεκίνησε αλλά… ΔΕΝ ολοκληρώθηκε!..

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Πολιτική ποδοσφαίρου & ποδόσφαιρο πολιτικής…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Έτσι είμαστε εμείς οι Έλληνες;

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Φυσικοθεραπευτική προσέγγιση σε βρέφη-παιδιά και νευρολογική αποκατάσταση

του ΙΕΚ Ξυνή

Προστατεύστε την Ελλάδα από την Ανεξέλεγκτη εισροή Μεταναστών

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Έγραψα «Καληνύχτα Ελλάδα» ΠΡΙΝ τα «Μνημόνια» & το «Μεταναστευτικό!...»

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Θεωρίες Επικοινωνίας Δημόσιες Σχέσεις και Ηγεσία

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ακόμη βαθύτερα στο… «Καληνύχτα Ελλάδα»…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

To Περιοδικό Γραμμάτων και Τεχνών Βακχικόν προτείνει...

17/05/2011

Άρθρο του Τάσου Ρήτου

 
Μάης '68 Η Γιορτή της Ποίησης - Η Ποίηση της Γιορτής, Εικαστική Μελέτη, Γιώργος - Ίκαρος Μπαμπασάκης/ Πάρις Κούτσικος, Εκδόσεις Οξύ, 2008 

Οι ιδέες βελτιώνονται. Η έννοια των λέξεων συμμετέχει σ’ αυτή τη βελτίωση. Η λογοκλοπή είναι αναγκαία Η πρόοδος την επιβάλλει. Ακολουθεί από κοντά τη φράση ενός συγγραφέα, χρησιμοποιεί τις εκφράσεις του, σβήνει μια λαθεμένη ιδέα, την αντικαθιστά με τη σωστή.
Ιζιντόρ Ντυκάς (1870)

Τα ήθη βελτιώνονται. Η έννοια των λέξεων συμμετέχει σ’ αυτή τη βελτίωση. Παντού ο σεβασμός της αλλοτρίωσης έχει χαθεί.
Γκι Ντεμπόρ (1972)


Ο Μάης του 68 ήταν η ανακάλυψη της επανάστασης της καθημερινής ζωής, για πρώτη φορά στον σύγχρονο κόσμο. Ήταν για πρώτη φορά μια επανάσταση που πυροδοτήθηκε από εξεγερμένους καλλιτέχνες – ενώ έως τότε οι επαναστάσεις προετοιμάζονταν από φιλοσόφους ή διανοούμενους. Μια ομάδα νεαρών, μεγαλωμένων μες στα ερείπια που άφησε ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος, αποφάσισαν, στις αρχές της δεκαετίας του 1950, μέσα σε κακόφημα καπηλειά, και μέσα στις αναθυμιάσεις του καπνού και του αλκοόλ, να μην κάνουν τίποτε άλλο εξόν από το να πραγματώνουν, διαρκώς και με ποικίλες μεθόδους, την Τέχνη και τη Φιλοσοφία το επίπεδο της καθημερινότητας, που σημαίνει ότι αποφάσισαν να μετατρέψουν το είναι του σε αενάως δημιουργούμενο έργο τέχνης. Αναζήτησαν το νόημα της ύπαρξης μέσα από αλλόκοτα, με την πρώτη ματιά, ρητά όπως «Τίποτα δεν είναι αληθινό, όλα επιτρέπονται» ή «Δεν υπάρχουν προβλήματα, υπάρχουν μόνο λύσεις», και μέσα από μια σχεδόν φανατική προσήλωση στην κληρονομιά εμπρηστικών δημιουργών και ανθρώπων της περιπέτειας, όπως ο Αρθούρος Κραβάν, ο ποιητής και πυγμάχος, ο λιποτάκτης από στρατούς δεκαέξι χωρών. Μελέτησαν, πάντα πίνοντας και καβγαδίζοντας, το Dada, αυτό το κίνημα άρνησης της επίσημης τέχνης, αλλά συνάμα γοητεύτηκαν και από τη σκέψη του ξεπεράσματος της φιλοσοφίας, όπως εκφράζεται από τον Χέγκελ και μετά. Έγιναν δολιοφθορείς και διάκονοι της διαλεκτικής. Επιχείρησαν να λύσουν εμπράκτως το αίνιγμα του Μαρσέλ Ντυσάν «πώς ως καλλιτέχνες να δημιουργήσουμε έργα που να μην είναι έργα τέχνης», και τους άρεσε να εκλαμβάνουν την πόλη, το Παρίσι, ως έναν λαβυρινθώδη παιγνιότοπο. Η ομάδα έλαβε το όνομα Λεττριστική Διεθνής (Internationale Lettriste), την ίδρυσε ο Γκι Ντεμπόρ (Guy Debord), συνεπικουρούμενος από τον Gil Wolman, και έδρασε, πάντα υπογείως, ανάμεσα στα 1952 και 1957. Όργανό της ήταν το έντυπο Potlatch, που το διακινούσαν δωρεάν.

Το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Ιουλίου του 1957, η ομάδα μετεξελίχθηκε στην Καταστασιακή Διεθνή (Internationale Situationniste), η οποία έδρασε τα επόμενα δώδεκα χρόνια με πρωτεύοντα στόχο την κριτική όλων των όψεων της ζωής στον σύγχρονο κόσμο, την συστηματική καταρράκωση ξεπερασμένων αξιών και συμπεριφορών, και τη μεθοδική επινόηση και προπαγάνδιση νέων, πλούσιων σε εμπειρίες, σημασία και νοήματα τρόπων ύπαρξης. Αντέστρεψαν το παλιό σύνθημα του Αντρέ Μπρετόν και των υπερρεαλιστών, σύμφωνα με το οποίο πρέπει να θέσουμε την Ποίηση στην υπηρεσία της Επανάστασης, και εργάστηκαν έτσι ώστε να τεθεί η Επανάσταση στην υπηρεσία της Ποίησης. Απόγειο της δράσης των καταστασιακών ήταν, ακριβώς, η πυροδότηση της εξέγερσης του Μάη.

Η περιπετειώδης πορεία των λεττριστών και των καταστασιακών, η γενεαλογία των ιδεών τους, η συμβολή τους στην επανάκαμψη του ανατρεπτικού πνεύματος και ρεύματος στο δεύτερο ήμισυ του 20ού αιώνα, καθώς και λεπτομέρειες για συγκεκριμένες δραστηριότητές τους και για όψεις του βίου τους καταγράφονται στα βιβλία μου Βορειοδυτικό Πέρασμα (εκδ. Οξύ), Μάης 68, Η Περιπέτεια (εκδ. Ερατώ),  Γκι Ντεμπόρ, 1931-1994 (εκδ. Printa), καθώς και σε πολλά κείμενά μου, δημοσιευμένα σε περιοδικά και εφημερίδες  όπως το «Διαβάζω», το «Δέντρο», το «Πριν», ο «Διάπλους», «[Δε]κατα», η «Ελευθεροτυπία», «Propaganda», «Ουτοπία», και άλλα.

Θέλοντας να τιμήσουμε τα σαράντα χρόνια από το ξέσπασμα του Μάη, οι εκδόσεις Οξύ, ο Πάρις Κούτσικος, και εγώ, ετοιμάσαμε το παρόν πειραματικό βιβλίο, παίζοντας με κείμενα και  εικόνες, που αντλήσαμε τόσο από δικά μου έργα όσο και από άλλα σχετικά με εκείνη την πολύτιμη, από πολλές απόψεις, εξέγερση. Το βιβλίο μας θέλει να είναι μια υπενθύμιση και, συνάμα, ένα έναυσμα για περαιτέρω μελέτη από τους αναγνώστες, ένα κλείσιμο του ματιού σε παλιούς φίλους και συντρόφους, ένα καλωσορίσατε σε φλεγόμενους και ανήσυχους νεαρούς.

Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης
Πλατεία Παπαδιαμάντη, Μάρτιος 2008

Τάσος Ρήτος

Πληροφορίες άρθρου:

3806 προβολές

Αρέσει σε 5 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

03/01/2017 | Σκέψεις σε κενό χρόνο διαβάζοντας Καζαντζάκη. . .

23/11/2014 | Debut Album Release Dj Party 28/11/14

14/11/2014 | Debut Album Release Show 10/12/14

11/11/2014 | Inside the darkness, hides the light – Tasos Ritos/Faye Nasi

08/09/2014 | Απόσπασμα από την "Ουτοπία" του Σερ Τομας Μορ

12/05/2013 | Οι Πυρήνες στην TV100 (E)

12/05/2013 | Οι Πυρήνες στην TV100

15/04/2013 | Η παρακμή της μνήμης - Στέλιος Λουκάς

15/04/2013 | Η παρακμή της μνήμης - Στέλιος Λουκάς

20/02/2013 | One Hour Before the Trip - Live στο Eightball - 06/03/2013

Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε
Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

32 πρόσωπα
1245 δημοσιευμένα άρθρα
69 ατάκες
5 videos
0 αρχεία ήχου
118567 προβολές από 1/1 έως 19/1
138923 προβολές τον προηγ. μήνα
248872 προβολές τον Νοέμβριο